Op donderdag 28 maart organiseerde CACI een nieuwe meeloopdag voor klanten. Tijdens deze dag kregen negentien deelnemers een inkijkje in hoe CACI werkt en welke mensen er achter Osiris schuilgaan. De dag is bedoeld om elkaar beter te leren kennen, kennis te delen, beter inzicht te geven in de samenwerking en ruimte te bieden voor onderlinge ontmoeting.
Na een korte kennismaking en introductie om 10.30 uur trapte het inhoudelijke programma af met een sessie van het developmentteam. Zij namen de deelnemers mee in hun werkwijze en gaven een live demo van de PlanApp. Voor sommigen bekende materie, voor anderen een waardevolle verdieping. “Ik kende de PlanApp al een beetje”, vertelt Michael, functioneel beheerder bij Erasmus Universiteit Rotterdam. “Maar het was goed om te zien hoe CACI omgaat met nieuwe wensen en hoe dat zich vertaalt in de praktijk. Zo zie je pas echt hoeveel werk erin zit.”
Verhelderende praktijkcase
Tijdens de lunchpauze kregen de deelnemers de tijd om ervaringen te delen en contacten te leggen. “Ik vond het wel fijn om even met andere instellingen te spreken”, merkt Liesbeth van HAS Green Academy op. “Je merkt snel: we lopen tegen dezelfde dingen aan.”
Na de lunch ging het programma verder met een sessie van het serviceteam. Aan de hand van een praktijkcase lieten zij zien hoe een ticket wordt opgepakt. Wat gebeurt er als je een melding doet, waar komt die terecht en wie beoordeelt wat ermee gebeurt? “Dat vond ik echt verhelderend”, zegt Michael. “Je schiet een ticket in en wat gebeurt er dan? Nu zag ik: daar zit een hele wereld achter.” Ook Liesbeth herkent dat: “Je denkt soms: ik dien gewoon even een vraag of melding in. Maar ik zag nu hoe belangrijk het is hoe je dat formuleert. Het serviceteam moet echt interpreteren wat je bedoelt, en dat is niet altijd vanzelfsprekend.”
Meer begrip
Daarna volgde een presentatie van Operations. Een technisch verhaal, over dataverversing, beschikbaarheid en onderliggende systemen. Niet voor iedereen dagelijkse kost – en dat is precies waarom het relevant is. “Wij hadden recent gevraagd om een dataverversing”, vertelt Marjos van Nyenrode Business Universiteit. “Maar ik had geen idee hoeveel werk dat aan de kant van CACI oplevert. Die sessie zorgde echt voor meer begrip aan onze kant.”
Tegen drieën werd de dag afgesloten met een quiz: luchtig, maar met inhoud. Deelnemers testten hun kennis van CACI, Osiris en PlanApp. Daarna was het tijd voor een borrel. Een geslaagde dag volgens de deelnemers. “Ik zou het zeker aanraden”, zegt Marjos. “Voor collega’s die net beginnen, maar ook voor mensen zoals ik die al jaren met Osiris werken. Het geeft toch weer nieuwe inzichten.” Liesbeth vult aan: “Je ziet: het zijn gewoon mensen die aan Osiris werken, geen robots of systemen. Dat maakt het contact de volgende keer toch anders.”
Toekomstplannen
Om toekomstige edities nog beter aan te laten sluiten bij de wensen van de deelnemers, is na afloop een enquête verstuurd. De input hieruit is van grote waarde voor de verdere verbetering en ontwikkeling van de meeloopdag.
In de toekomst willen we de meeloopdag verder uitbreiden, met nog meer ruimte voor interactie en verdieping. Ook is het streven om de meeloopdag twee keer per jaar te organiseren, zodat nog meer klanten de kans krijgen om een kijkje achter de schermen te nemen bij CACI. De belangstelling voor de meeloopdagen is groot. Daarom werken we met een wachtlijst. Meld je dus snel aan!