Één serviceportaal voor alle informatie over OSIRIS, dat is het doel van mijnOSIRIS! We werken sinds het begin van 2020 aan uitbreiding van dit portaal (https://osiris.caci.nl). Sinds kort kun je ook aanvragen indienen via mijnOSIRIS voor consultancy, trainingen, BI-Publisher rapporten en koppelvlakken. Dat werkt wel zo efficiënt en transparant. Daarmee hebben jij en je collega’s direct inzicht in de status van een aanvraag en beschikken we samen over één dossier. Naast de huidige opties gaan we het proces rondom aanvragen in de toekomst geleidelijk verder optimaliseren.
mijnOSIRIS: alles op één plek, nu ook voor aanvragen
Het is bekend dat mijnOSIRIS al lang niet meer alleen een Servicedesk is; naast de mogelijkheid om meldingen in te dienen wordt het portaal gebruikt voor de publicatie van releases, documentatie, nieuwsberichten en onze agenda. Ook bieden we een Kennissysteem aan, waarvan de inhoud gestaag groeit. Er worden bijvoorbeeld handige items over functionaliteit geplaatst. Alles eenvoudig te vinden door middel van zelfgekozen trefwoorden.
Met de groei van onze gemeenschap en CACI als organisatie is de behoefte ontstaan om onze processen verder te stroomlijnen. We willen graag op één plek de verzoeken van instellingen ontvangen en behandelen. Vandaar dat we ook de aanvragen voor consultancy en trainingen via mijnOSIRIS laten lopen.
Toelichting: types aanvragen
Onderstaand een korte opsomming van de huidige mogelijkheden om zelf via mijnOSIRIS aanvragen in te dienen. Je kunt de mogelijkheden uiteraard ook zelf via het portaal verkennen. De aanvragen voor consultancy en trainingen lichten we kort toe.
Consultancy
CACI ondersteunt instellingen al lange tijd met consultancy voor OSIRIS. Een consultant wordt ingezet voor het analyseren en optimaliseren van onderwijsprocessen in OSIRIS, en om nieuwe modules of functionaliteit te implementeren. Sinds kort kiezen ook steeds meer instellingen ervoor om de dagelijkse functioneel-beheertaken ten dele of geheel uit te besteden. Op deze manier wordt de gewenste kennis én capaciteit voor het beheer van OSIRIS geborgd.
mijnOSIRIS biedt de mogelijkheid om een aanvraag voor zowel losse consultancydagen als een langere periode in te dienen, en fungeert direct als platform waar alle informatie over deze aanvraag overzichtelijk kan worden teruggevonden. Het voorkomt dat informatie verloren gaat in mails of telefoongesprekken, en ondersteunt bovendien het delen van documenten zoals offertes.
Trainingen
Om OSIRIS optimaal te kunnen gebruiken, is expertise vereist. CACI biedt standaardtrainingen en maatwerktrainingen om van gebruikers experts te maken.
Zo kennen we standaardtrainingen voor Functioneel Beheer, OSIRIS Zaak en BI Publisher, voor gebruikers die zich willen specialiseren in deze onderwerpen. Standaardtrainingen worden gepland door CACI en volg je met deelnemers van andere instellingen.
Als je specifieke wensen hebt, kun je een maatwerktraining aanvragen. Deze worden op basis van een intakegesprek toegespitst op de wensen van jouw onderwijsinstelling.
Via de tegel Mijn Dashboard kun je eenvoudig de status van aanvragen en andere meldingen volgen.